Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP krijgt toegang tot data Spotify

WPP gaat via zijn Data Alliance tak in zee met Spotify voor inzichten in het luistergedrag van de gebruikers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De samenwerking betreft uitwisseling van data, inzichten, creativiteit, technologie, innovatie en programmering. De twee partijen willen ook naar nieuwe groeimarkten kijken. WPP-bedrijven worden de eerste &;launchpartner&; in nieuwe markten.

Vanaf nu heeft WPP toegang tot het luistergedrag van de 100 miljoen Spotify gebruikers uit alle zestig landen waar de dienst actief is. WPP-klanten moeten inzicht krijgen in de invloed die muziek heeft op de emoties van de luisteraar. 

Kantar (ook WPP) gaat in twaalf markten aanvullend onderzoek doen over de kwaliteit en kwantiteit van Spotify-gebruikers in vergelijking met radioluisteraars. Verder is er ook een samenwerking met AppNexus in audio programmatic marketing platforms (PMPs).

Alex Underwood, VP Global Head of Agency and Partnerships van Spotify, verwacht dat de samenwerking voor beide bedrijven groei oplevert. &;Het stelt ons in staat om de kracht van technologie, creativiteit en muziekdata verder in kaart te brengen.&;

Beeld: Marcel De Grijs, 123RF

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in