Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstgroei Endemol 17 procent

Endemol heeft vorig jaar een winstgroei van 17 procent geboekt ten opzichte van het jaar ervoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst kwam daarmee uit op 96,8 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor belastingen, rente en afschrijvingen kwam op 177 miljoen euro, een stijging van 16 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet steeg tot 1,1 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Het programma Deal or No Deal is Endemol’s cashcow. ‘De toenemende belangstelling voor spelprogramma's, veroorzaakt door het succes van Deal or No Deal, zien we terug in de start van 1 tegen 100 op BBC1 en in de twee nieuwe spelshows die we onlangs verkocht hebben', meldt Endemol in een toelichting. Bovendien is Deal or No Deal het meest bekeken programma in Amerika.

In het komende jaar denkt Endemol op eigen kracht met 5 tot 7 procent te kunnen groeien. De goede resultaten en positieve verwachtingen van Endemol worden enigszins overschaduwd door de geplande verkoop van het belang van 75 procent van het Spaanse telecombedrijf Telefonica in Endemol. Mogelijke kopers zijn vooral geïnteresseerd in de tv-hits en het wereldwijde netwerk van het bedrijf (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in