Winstgroei Endemol 17 procent
De winst kwam daarmee uit op 96,8 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor belastingen, rente en afschrijvingen kwam op 177 miljoen euro, een stijging van 16 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet steeg tot 1,1 miljard euro.
Het programma Deal or No Deal is Endemol’s cashcow. ‘De toenemende belangstelling voor spelprogramma's, veroorzaakt door het succes van Deal or No Deal, zien we terug in de start van 1 tegen 100 op BBC1 en in de twee nieuwe spelshows die we onlangs verkocht hebben', meldt Endemol in een toelichting. Bovendien is Deal or No Deal het meest bekeken programma in Amerika.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaIn het komende jaar denkt Endemol op eigen kracht met 5 tot 7 procent te kunnen groeien. De goede resultaten en positieve verwachtingen van Endemol worden enigszins overschaduwd door de geplande verkoop van het belang van 75 procent van het Spaanse telecombedrijf Telefonica in Endemol. Mogelijke kopers zijn vooral geïnteresseerd in de tv-hits en het wereldwijde netwerk van het bedrijf (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid