Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnaar Dove co-creatiecampagne: Meiklokje & Pistache

Wendy Versteeg uit Zandvoort is met haar ingrediëntencombinatie Meiklokje & Pistache uitgeroepen tot de winnares in de Dove Purely…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder : Vrouwen mochten een aantal maanden geleden op de Facebookpagina van Dove een beschrijving van hun favoriete geur inzenden. Meiklokje & Pistache werd uiteindelijk verkozen uit ruim 4700 inzendingen; eerst koos een vakjury 5 combinaties, vervolgens mocht het publiek stemmen.

related partner content for mobile comes here

De vakjury bestond uit Hélène Delhaas (adjunct-hoofdredacteur van Margriet), Cynthia Schultz (oprichter en eigenaar van beautyblog Misslipgloss.nl) en Esther van Spronsen (senior brand manager Dove Nederland).

De 5 genomineerde kandidaten kregen een workshop aangeboden (waar ze onder andere een moodboard mochten maken uit een stapel Margrieten), en ze werden hierbij uitgebreid gefilmd.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Dove benadrukt dat echte vrouwen de inspiratiebron zijn in deze campagne, maar gezien de filmpjes hebben de 5 dames waarschijnlijk eerst een complete make-over gekregen.. ze zien er allemaal wel erg pastel-Dove uit.
Vooral de winnares. Die kan zo in de Europese campagne. Maar dat is dan ook de hoofdprijs: ze krijgt de hoofdrol in de Europese campagne van haar eigen douchecrème, die in 2013 te zien zal zijn.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Het is de eerste keer dat Dove op basis van co-creatie een product op de markt brengt, aldus Dove. Helemaal co-creatie is dit project natuurlijk niet. Het publiek mocht immers pas in de laatste fase meestemmen. En de wedstrijd was met name bedoeld om de Facebookpagina te promoten en het aantal likes te vergroten. Maar Dove heeft nu wel 5 superpromoters tot haar beschikking, en heeft zichzelf op de kaart gezet als voorloper in innovatie. En dat is mooi meegenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in