Winnaar Dove co-creatiecampagne: Meiklokje & Pistache
Eerder schreven we er al over: Vrouwen mochten een aantal maanden geleden op de Facebookpagina van Dove een beschrijving van hun favoriete geur inzenden. Meiklokje & Pistache werd uiteindelijk verkozen uit ruim 4700 inzendingen; eerst koos een vakjury 5 combinaties, vervolgens mocht het publiek stemmen.
De vakjury bestond uit Hélène Delhaas (adjunct-hoofdredacteur van Margriet), Cynthia Schultz (oprichter en eigenaar van beautyblog Misslipgloss.nl) en Esther van Spronsen (senior brand manager Dove Nederland).
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe 5 genomineerde kandidaten kregen een workshop aangeboden (waar ze onder andere een moodboard mochten maken uit een stapel Margrieten), en ze werden hierbij uitgebreid gefilmd.
Dove benadrukt dat echte vrouwen de inspiratiebron zijn in deze campagne, maar gezien de filmpjes hebben de 5 dames waarschijnlijk eerst een complete make-over gekregen.. ze zien er allemaal wel erg pastel-Dove uit.
Vooral de winnares. Die kan zo in de Europese campagne. Maar dat is dan ook de hoofdprijs: ze krijgt de hoofdrol in de Europese campagne van haar eigen douchecrème, die in 2013 te zien zal zijn.
Het is de eerste keer dat Dove op basis van co-creatie een product op de markt brengt, aldus Dove. Helemaal co-creatie is dit project natuurlijk niet. Het publiek mocht immers pas in de laatste fase meestemmen. En de wedstrijd was met name bedoeld om de Facebookpagina te promoten en het aantal likes te vergroten. Maar Dove heeft nu wel 5 superpromoters tot haar beschikking, en heeft zichzelf op de kaart gezet als voorloper in innovatie. En dat is mooi meegenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid