Overslaan en naar de inhoud gaan

William Morris investeert in Droga5

Talentenbureau William Morris Endeavor (WME) neemt een minderheidsbelang in reclamebureau Droga5. De deal wordt geschat op een investering…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eén van de in het oog springende uitingen voor de Bing/Jay-Z campagne door Droga5

related partner content for mobile comes here

De gesprekken over de investering lopen al een jaar en worden naar verwachting volgende week afgerond. WME verwerft hiermee een belang van 49 procent in Droga5. Het reclamebureau krijgt op deze manier toegang tot de bronnen en relaties van WME in de entertainmentindustrie en diens portfolio in technologie, marketing en media.

‘A tot Z oplossing’
Klanten van Droga5 zijn onder meer Coca-Cola, Motorola, Mondelez International en Spotify. WME vertegenwoordigt sterren als Lady Gaga, Alicia Keys, Javier Bardem en Oprah Winfrey. ‘Adverteerders en merken willen dichter bij onze content komen’, vertelt Patrick Whitesell, mededirecteur van WME, aan . Volgens hem maakt de samenwerking het mogelijk om adverteerders een ‘A tot Z oplossing’ voor hun campagnes te bieden in plaats van meerdere bureaus te moeten inschakelen.

De campagne van Droga5 voor Microsoft’s zoekmachine Bing sprong in het oog van WME’s mededirecteur Ari Emanuel. Daarvoor werden pagina’s van Jay-Z’s autobiografie getoond op van alles en nog wat, van billboards tot boksballen, zwembaden en pooltafels. Fans konden de pagina’s verbinden via een game op basis van Bing. ‘Dat is een geïntegreerde benadering die niet veel mensen hanteren’, aldus Emanuel.

Mengen in de popcultuur
WME is sinds mei 2012 voor 31 procent in handen van de private investeerder Silver Lake, die het talentenbureau sindsdien adviseert over mogelijke investeringen. Droga5 is niet het eerste reclamebureau waar WME belang in verwerft. Het bedrijf heeft ook een samenwerking met het digitale bureau Red Interactive en social media start-up theAudience.

‘Klanten praten al een tijd over hoe we een merk invloedrijker kunnen maken’, zegt David Droga, oprichter van Droga5. ‘Hoe we kunnen mengen in de popcultuur. WME kan helpen hierop een antwoord te geven, gezien hun substantiële bereik op het gebied van tv, uitgeven, muziek, film en theater.’

Bron: ,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in