Overslaan en naar de inhoud gaan

Rode Kruis introduceert nieuwe huisstijl

Teldesign in Rotterdam ontwierp de nieuwe huisstijl voor het Rode Kruis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf deze week prijkt het nieuwe logo van het Nederlandse Rode Kruis op de voorgevel van het verenigingskantoor in Den Haag. Ook op www.rodekruis.nl is de vormgeving aangepast. Het logo maakt deel uit van de nieuwe huisstijl van het Rode Kruis, die is ontworpen door designbureau Teldesign in Rotterdam. Met de nieuwe huisstijl streeft het Rode Kruis naar een eenduidige, eigentijdse uitstraling die voor iedereen herkenbaar is.

related partner content for mobile comes here

'Het oude logo met langgerekte vorm dateert uit 2003; het pre-digitale tijdperk. Deze vorm was niet bruikbaar in een online omgeving, waardoor verschillende logo’s binnen de Rode Kruis vereniging circuleerden. Dit vormde een belangrijk praktisch argument om een nieuwe huisstijl te introduceren', aldus Frank Tebbe, hoofd corporate communicatie van het Nederlandse Rode Kruis.

Naast het nieuwe logo, de drager van de nieuwe huisstijl, is voor het creëren van consistentie ook een veelzijdig kleurenpalet, één huisstijllettertype en een herkenbare en hanteerbare grafische stijl ontwikkeld. Bij de ontwikkeling van de huisstijl is ook rekening gehouden met de behoeftes van de 274 afdelingen en 49 districten in het land. Zo kunnen afdelingen en districten met de nieuwe huisstijl op simpele wijze hun eigen posters, folders en briefpapier ontwerpen, waardoor op termijn een hoop tijd en geld bespaard kan worden. Materialen met het oude logo worden echter pas vervangen indien dit noodzakelijk is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in