Overslaan en naar de inhoud gaan

Welke BN'ers snappen social media?

Vorig jaar won Trijntje Oosterhuis een Award voor het slechtste bericht op social media. Dit jaar maken BN’ers die wél snappen hoe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar hebben De Beste Social Media Awards een nieuwe categorie: de beste BN’er. Deze Award is niet bedoeld voor de Bekende Nederlander met de meeste volgers of meeste likes, maar voor de BN’er die zich beste manifesteert op sociale media.

related partner content for mobile comes here

Wanneer doet een BN’er het goed op Facebook, Instagram en Twitter? Hiervoor zijn vier belangrijke criteria:

1) Interactie met volgers. BN’ers met veel volgers kunnen niet op iedereen reageren. Toch is het belangrijk om niet alleen maar te zenden, ze moeten ook luisteren naar hun volgers. Houd reacties in de gaten en reageer bijvoorbeeld als er een brandje is.

2) Het gaat niet om de kwantiteit. Het aantal volgers is niet belangrijk. Het gaat erom wat BN’er met hun tweets bereiken. Engagement is belangrijk, dus de betrokkenheid van anderen. Sommige BN’ers hebben tienduizenden volgers maar krijgen nooit een retweet of een like, terwijl anderen met minder volgers veel losmaken.

3) Neem jezelf niet te serieus.‘Ik vind humor belangrijk, maar het is niet het allerbelangrijkst. Blijf dicht bij jezelf in je tweets. Ga niet krampachtig grappen lopen maken als dat niet je stijl is. Als een BN’er social media leuk vindt, zie je dat terug in zijn berichten. Het helpt als je origineel bent. Dat betekent niet dat je als BN’er je privéleven op straat moet gooien. Wat je wel en niet vertelt, moet je lekker zelf bepalen.

4) Praat niet alleen over jezelf. Laat zien dat je geëngageerd bent en weet wat er in de wereld gebeurt. Kortom: gedraag je als mens in plaats van alleen als merk.

De categorie ‘Beste BN’er’ bij De Beste Social Media Awards is in het leven geroepen nadat Trijntje Oosterhuis vorig jaar een Award won voor ‘slechtste bericht’. Ze kreeg de prijs voor haar goedbedoelde post voor giro 555. Ze beloofde voor elke like een euro te doneren aan het goede doel. Binnen een mum van tijd had ze meer dan 200 duizend likes en moest ze haar belofte intrekken.

Wie is jouw favoriete BN&;er op social media. Tot en met maandag 27 april (Koningsdag) kun je nomineren. 

Reageer direct via

Reageer direct via

Reageer direct via   

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in