Dag 3 van de Nationale Museumweek: Arnhem
De Poldermolen werd in zijn oorspronkelijke vorm tot 1953 in het Groningse Noordlaren gebruikt om de Oostpolder droog te maken en te houden. Maar vandaag staan alle molentjes te stralen ten teken dat het echte goud van Nederland dichterbij is dan je denkt. In dit geval betreft het een ode aan het Nederlandse Openluchtmuseum in Arnhem dat deze molen in zijn oorspronkelijke vorm in zijn collectie mag hebben.
Deze kleine molentjes zijn identiek en 3D geprint en bij elkaar geproduceerd door Xsaga in opdracht van de Museumvereniging die gedurende een hele week ‘ergens in het land’ een pronkstuk uit de ‘collectie Holland’ in het zonlicht plaatst. Maar bedenken is één, regelen is twee ... Gelukkig had het team twee weken om het voor elkaar te krijgen. Ik vond dat nogal wat. Maar het productieteam onder leiding van Thera Westerhout draait daar hun handen niet voor om. Alhoewel het 'plaatsen' van de molentjes de nodige blaren met zich mee bleek te brengen. Hoe ze gemaakt werden toont het filmpje.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamFantastisch toch dat wij in Nederland het hele jaar door kunnen genieten van 65 miljoen museale objecten die ons elke dag weer in 450 musea in het land staan toe te lachen. Ze leren ons waar wij vandaan komen en verbinden het heden aan het verleden.
Videoverslag:
Ons echte goud in Arnhem 19 4 2015
Dag 2 van de blog over de Nationale Museumweek speelde zich af in Maastricht, dag 1 in Vlissingen.
Patrick Roubroeks is creative director en mede-oprichter van Xsaga, mede-verantwoordelijk voor de campagne 'Ons echte goud' van de Nationale Museumweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid