Weinig ondernemingen hebben blogs


Hoe communiceren bedrijven met hun interne en externe stakeholders? Het moderne leven blijkt nog lang niet overal te zijn doorgedrongen. Uit een studie van Burson-Marsteller komt naar voren dat slechts 74 van de 500 grootste ondernemingen van de VS actief blogs onderhouden.
Het zijn vooral de technologisch georiënteerde en de grootste bedrijven die zich met bloggen inlaten. Het meest geblogd wordt er ― weinig verrassend ― in de sectoren computer- en kantoorapparatuur (Dell, IBM), netwerk- en communicatieapparatuur (Motorola, Lucent Technologies), halfgeleiders en andere elektronicaonderdelen (Intel, AMD) en internetdiensten en internetretailing (Amazon, Google).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de 50 grootste ondernemingen in de VS heeft een derde een blog, van de nummers 201 tot 250 16 procent en van de nummers 451 tot 500 slechts 2 procent.
Het is overigens mogelijk dat het werkelijke aantal blogs hoger ligt, omdat interne blogs minder makkelijk vindbaar waren voor de onderzoekers. Sinds december 2005, toen Wired en Socialtext de blogactiviteiten van de Fortune 500-ranking gingen volgen, steeg het aantal corporate blogs met 270 procent.
Bron: PR Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid