Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig ondernemingen hebben blogs

Amper 15 procent van de 500 grootste Amerikaanse bedrijven communiceert met consumenten via blogs. Hoe groter ondernemingen, hoe vaker er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe communiceren bedrijven met hun interne en externe stakeholders? Het moderne leven blijkt nog lang niet overal te zijn doorgedrongen. Uit een studie van Burson-Marsteller komt naar voren dat slechts 74 van de 500 grootste ondernemingen van de VS actief blogs onderhouden.

related partner content for mobile comes here

Het zijn vooral de technologisch georiënteerde en de grootste bedrijven die zich met bloggen inlaten. Het meest geblogd wordt er ― weinig verrassend ― in de sectoren computer- en kantoorapparatuur (Dell, IBM), netwerk- en communicatieapparatuur (Motorola, Lucent Technologies), halfgeleiders en andere elektronicaonderdelen (Intel, AMD) en internetdiensten en internetretailing (Amazon, Google).

Van de 50 grootste ondernemingen in de VS heeft een derde een blog, van de nummers 201 tot 250 16 procent en van de nummers 451 tot 500 slechts 2 procent.

Het is overigens mogelijk dat het werkelijke aantal blogs hoger ligt, omdat interne blogs minder makkelijk vindbaar waren voor de onderzoekers. Sinds december 2005, toen Wired en Socialtext de blogactiviteiten van de Fortune 500-ranking gingen volgen, steeg het aantal corporate blogs met 270 procent.

Bron: PR Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in