'Aansluiting nieuwe media bij zelfregulering'
Dat zei Willem van der Mee, voorzitter van de Stichting Reclamecode, op het symposium “De kracht van zelfregulering: een mijnenveld aan mogelijkheden”, georganiseerd door de stichting. Van der Mee: 'Er komen steeds meer nieuwe media bij. Ook zij moeten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en laten zien dat er in onze maatschappij alleen ruimte is voor verantwoorde reclame.'
Staatssecretaris Frank Heemskerk bevestigde in een videoboodschap nog eens dat 'de kracht van de Reclame Code Commissie is dat twisten over reclame in goede banen worden geleid'.'Bernard Wientjes, voorzitter van de ondernemingsorganisatie VNO/NCW, stelde vast dat reclame essentieel is voor de economie, voor productvernieuwing en voor nieuwe producten. 'Reclame dient verantwoord te zijn. Zelfregulering is daarbij voor het bedrijfsleven de beste optie. De zelfregulering in de reclamebranche is een voorbeeld is voor andere branches.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid