Voorspelmethode opbrengst film
Japanse natuurkundigen hebben een formule gemaakt waarmee het succes van een film voorspeld kan worden. Volgens de onderzoekers is de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In de formule zijn veel mediagegevens opgenomen. Het mediabudget wordt bijvoorbeeld meegenomen, net als de campagneperiode en de populariteit van de film in sociale media. Aan de hand van dergelijke gegevens is het onderzoeksteam in staat gebleken de opbrengsten van verschillende grote films te voorspellen. Dat is onder meer gelukt bij The Da Vinci Code, Spider-Man 3 en Avatar. Het model is waarschijnlijk ook toe te passen voor muziek, snacks en evenementen.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid