Voedsel op de bon
Deze week krijgt 30% van de Nederlandse huishoudens de Shopmate in de bus, een bonnenboekje met daarin ruim 30 kortingsbonnen met een totale waarde van ruim 20 euro.
Het couponboekje is een initiatief van de Franse groep HIGH CO, Europees marktleider in consumer recruitment voor fmcg merken. Zij waren al actief in Frankrijk, België, Spanje, Engeland en Italië. Volgens Harrald Zwart van HIGH CO is sinds de prijzenoorlog ook de Nederlandse markt rijp voor het concept, omdat de consument nóg prijsgevoeliger is geworden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet bonnenboekje wordt verspreid onder 2 miljoen huishoudens met kinderen (dinky's hoeven vanavond dus niet hoopvol op de mat te kijken), geselecteerd met behulp van postcode data. Het verschijnt vijf keer per jaar, in februari, april, juni, september en november. Deelnemers aan de eerste editie zijn onder meer Coca-Cola, Unilever Bestfoods, Henkel, Kimberly Clark, Bacardi Martini, Reckitt Benckiser, Hero en Bonduelle.
"Het blijkt dat in het kader van de prijzenoorlog merken het op prijs stellen om via een tool als Shopmate rechtstreeks (zonder tussenkomst van de ketens) te kunnen communiceren met een groot aantal consumenten tegen lage kosten per contact om zo trial te genereren voor hun nieuwe producten", juicht het persbericht. Jaja, wrijf het er nog maar eens in, die verhardende fabrikant-retailer relatie.
Voor de consument is het trouwens ook niet alleen maar Luilekkerland. Die moet kortingsbon met kassabon opsturen en krijgt dan "binnen drie weken het volledige kortingsbedrag plus de portkosten op zijn bank- of girorekening."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid