Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedsel op de bon

Deze week krijgt 30% van de Nederlandse huishoudens de Shopmate in de bus, een bonnenboekje met daarin ruim 30 kortingsbonnen met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week krijgt 30% van de Nederlandse huishoudens de in de bus, een bonnenboekje met daarin ruim 30 kortingsbonnen met een totale waarde van ruim 20 euro.

related partner content for mobile comes here

Het couponboekje is een initiatief van de Franse groep , Europees marktleider in consumer recruitment voor fmcg merken. Zij waren al actief in Frankrijk, België, Spanje, Engeland en Italië. Volgens Harrald Zwart van HIGH CO is sinds de prijzenoorlog ook de Nederlandse markt rijp voor het concept, omdat de consument nóg prijsgevoeliger is geworden.

Het bonnenboekje wordt verspreid onder 2 miljoen huishoudens met kinderen (dinky's hoeven vanavond dus niet hoopvol op de mat te kijken), geselecteerd met behulp van postcode data. Het verschijnt vijf keer per jaar, in februari, april, juni, september en november. Deelnemers aan de eerste editie zijn onder meer Coca-Cola, Unilever Bestfoods, Henkel, Kimberly Clark, Bacardi Martini, Reckitt Benckiser, Hero en Bonduelle.

"Het blijkt dat in het kader van de prijzenoorlog merken het op prijs stellen om via een tool als Shopmate rechtstreeks (zonder tussenkomst van de ketens) te kunnen communiceren met een groot aantal consumenten tegen lage kosten per contact om zo trial te genereren voor hun nieuwe producten", juicht het persbericht. Jaja, wrijf het er nog maar eens in, die verhardende fabrikant-retailer relatie.

Voor de consument is het trouwens ook niet alleen maar Luilekkerland. Die moet kortingsbon met kassabon opsturen en krijgt dan "binnen drie weken het volledige kortingsbedrag plus de portkosten op zijn bank- of girorekening."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in