Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijf opleiders over 'must haves' in marketingstudies

Tijdschrift voor Marketing vroeg vijf marketingopleiders wat marketeers moeten leren in deze lastige tijden. Wat is nuttig? En hoe te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke opleidingen zijn ‘must haves’ ?

related partner content for mobile comes here

Hans Molenaar (Beeckestijn): ‘Een stevige hbo of universitaire opleiding met specialisatie marketing en sales. Daarnaast financieel management vanwege de toenemende roep om accountability. Strategie, aangezien marketeers teveel afglijden naar communicatie. Andere 'must have': kennis van distributiekanalen. Marketeers ervaren een kennislacune bij CRM en digitale marketing. Een verschil met bijvoorbeeld Marketingstrategie waar het minder storm loopt, kennelijk leeft daarover minder het idee dat je je kennis moet blijven ontwikkelen.’

Dario Usai (Academie voor Management): ‘Need to have is de basis aan marketing- en communicatieopleidingen zodat je kunt meepraten. Iedere marketeer die op strategisch niveau wil denken en functioneren, kan onze flexibel in te vullen master volgen. Wij verwachten meer aandacht op het gebied van social media, multichannel management en klantwaarde. Met een nieuwe masterclass spelen we in op de aandacht voor marketing in de HR-wereld.'

Mark de Koning (LECTRIC): 'NIMA B/C, NextMarketeer en Beeckestijn-achtige opleidingen: je moet thuis zijn in integratie van on- en offline en de inzet van social media. Met NextMarketeer verwerf je kennis op een breed vlak en kun je problemen oplossen zonder te moeten melden dat je iets niet weet. Doorgaans weet een marketeer namelijk alles.'

Max Kohnstamm (SRM): 'Nu is er een fors tekort aan kennis over interactieve marketing(communicatie). Zelfs bij starters, mede omdat de universiteiten en HBO-instellingen nog veel te weinig doen op interactief terrein. Omdat de ontwikkelingen hierin zo snel gaan en het vakgebied enorm in belang is toegenomen en blijft toenemen, zal iedere serieuze marketeer zich de komende jaren op dat gebied gaan bijscholen.'

Mark Vincken TiasNimbas: 'We zien veel vraag naar opleidingen op het gebied van internet en accountability. Naast innovatie, zijn dat absolute 'must haves'.’

Het hele verhaal over opleidingen in marketing staat in het septembernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in