Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier zoekt grootste 'liegebeest'

Wakker Dier gaat op zoek naar het meest misleidende stukje vlees of pakje zuivel. Op de site van de dierenbeschermingsorganisatie kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een grazende koe op de verpakking van worst die wordt gemaakt van varkens die nooit buiten komen en beloftes over duurzame visserij bij een moot met uitsterven bedreigde tonijn; volgens Wakker Dier liegen producenten en verkopers van dierlijke producten heel wat af. De Liegebeest-campagne moet er volgens Wakker Dier dan ook voor zorgen dat mensen beter weten wat ze eten.

related partner content for mobile comes here

"De harde werkelijkheid zullen we met deze campagne niet op de verpakking krijgen. Maar wat we wel kunnen bereiken is dat er geen sprookjes meer op staan," aldus een woordvoerder van de organisatie.

Op de website van Wakker Dier kunnen bezoekers het grootste liegebeest aanwijzen uit een lijst van twaalf producten en reclames. Tot de genomineerden behoren onder meer rookworsten van Unox, ijs van Hertog en vis van supermarktketens Albert Heijn en Aldi.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in