Wakker Dier zoekt grootste 'liegebeest'


Een grazende koe op de verpakking van worst die wordt gemaakt van varkens die nooit buiten komen en beloftes over duurzame visserij bij een moot met uitsterven bedreigde tonijn; volgens Wakker Dier liegen producenten en verkopers van dierlijke producten heel wat af. De Liegebeest-campagne moet er volgens Wakker Dier dan ook voor zorgen dat mensen beter weten wat ze eten.
"De harde werkelijkheid zullen we met deze campagne niet op de verpakking krijgen. Maar wat we wel kunnen bereiken is dat er geen sprookjes meer op staan," aldus een woordvoerder van de organisatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp de website van Wakker Dier kunnen bezoekers het grootste liegebeest aanwijzen uit een lijst van twaalf producten en reclames. Tot de genomineerden behoren onder meer rookworsten van Unox, ijs van Hertog en vis van supermarktketens Albert Heijn en Aldi.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid