Overslaan en naar de inhoud gaan

Van e-commerce naar e-strategie

Heeft u zich ooit afgevraagd waarom uw e-commerceproject maar niet van de grond wil komen? Of waarom uw online activiteiten onvoldoende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-strategy kan alleen tot maximale waarde komen als zij wordt ontwikkeld en ingevoerd als een general-managementuitdaging. Succesvolle e-strategies integreren niet alleen klantbenaderingen over alle kanalen heen, maar ook alle interne bedrijfsdisciplines. Alleen dan realiseert uw e-strategy de potentiële klantwaarde.

related partner content for mobile comes here

Succesvolle e-strategieën creëren waarde op diverse dimensies tegelijk. Zo bieden zij klanten voldoende vernieuwing om hen te stimuleren met regelmaat terug te komen. Door het internet veranderen ‘customer journeys’, de reizen die consumenten afleggen van prikkel tot aankoop.
Consumenten worden in toenemende mate online geattendeerd op proposities en acties. Online oriënteren zij zich dan bij welke winkel zij het product gaan zien, proberen en beleven. Aanschaf volgt ter plaatse of opnieuw online. De consument verwacht dan wel weer service in de winkel.

Uiteindelijk eindigt deze ‘consumentenreis’ weer op het net met het geven van feedback op het product of de verleende service door de verkoper.

E-strategieën zijn dus om twee redenen belangrijk:

1. Elke retailer die niet actief een e-strategy bedrijft, loopt het risico deze klant te verliezen aan een concurrent die dat wel doet, en

2. succesvolle me-strategieën leiden tot duurzame klantrelaties en klantwaarde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in