Unilever & Walmart: gebruik minder water
Unilever gebruikt hiervoor zijn merk Suave shampoo. Unilever geeft zelf aan dat deze shampoo zo’n beetje bij de helft van de Amerikaanse huishoudens in huis staat – dus kan het bereik groot zijn. Suave shampoo heeft dan ook een belangrijke rol in Unilevers poging om de gassen die het broeikaseffect veroorzaken in 2020 met de helft te hebben verminderd. De campagne is onderdeel van Unilevers 'Sustainable Living Plan'.
Unilever en Walmart beweren in de campagne dat een gemiddeld Amerikaans gezin zo’n 100 dollar ruim 12.000 liter water kan besparen als de douchekraan wordt uitgedraaid als men zijn haart wast (en conditioner gebruikt). Gezinnen kunnen ook nog eens 150 dollar en ruim 18.000 liter besparen als men de douchetijd met twee minuten verkort.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaUnilever heeft de bereidheid onderzocht en uit het onderzoek bleek dat ruim 40 procent van de mensen minder water willen gebruiken als zij weten dat het goed is voor het milieu en geld bespaart.
In juni hield Walmart een in store-promotieactie om de waterverminderingsboodschap over te brengen. Resultaat was dat de Suave-shampoos binnen drie weken waren uitverkocht.
In september kregen Walmart-bezoekers een korting van vijf dollar op een waterbesparende douchekop.
Unilever wil in 2020 400 miljoen mensen met de boodschap hebben bereikt, maar dat zal niet makkelijk gaan. In een verklaring geeft het bedrijf aan dat een groot deel van de broeikasgassen wordt veroorzaakt door onze hete douches. ‘Ons doel is consumenten producten en mogelijkheden te geven om minder water te gaan gebruiken. Maar we weten nog niet precies hoe we dit gaan doen.’
Er wordt nu onderzocht of de campagne effect heeft, maar Walmart heeft volgens Edie.net al aangegeven de promotie te gaan herhalen.
Bron: Edie.net
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid