Overslaan en naar de inhoud gaan

TV prima middel om merk te bouwen

Dat tv-reclame weinig effect heeft op de verkoop van merkartikelen is een fabeltje. Op de lange termijn werkt het wel degelijk, zo blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie uit is op een snelle omzetstijging, kan inderdaad beter andere methoden gebruiken dan tv-spotjes. Maar voor het bouwen van merken is de tv juist een uitgelezen medium. Het probleem is alleen dat de meeste onderzoeken niet veel verder kijken dan de kortetermijneffecten van tv-campagnes. En die zijn inderdaad veel minder rooskleurig dan de resultaten die worden geboekt met promotionele acties. Maar een Amerikaanse analyse van verkoopcijfers van wasmiddelen over acht jaar laat zien dat het terugschroeven van het aantal tv-spots en het opvoeren van andere manieren van verkooppromotie maakte dat de consument gevoeliger werd voor prijzen en acties, en dus minder merkbewust. Waarmee maar weer eens is aangetoond dat degelijke merken het moeten hebben van lange adem, ook als het gaat om een vluchtig medium als televisie.

related partner content for mobile comes here

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in