Tijdschrift De Zaak heeft primeur met 'Klikbaar Papier'
Steeds meer Nederlanders bezitten een tablet of smartphone. Huib Kolen (Ricoh Nederland): “Met Clickable Paper van Ricoh kunnen tijdschriften, posters, verpakkingen of direct mail nu eenvoudig worden uitgerust met een of meerdere virtuele ‘hotspots’ die smartphones en tablets linken naar online informatie of diensten. Drukwerk vormt voor deze mobiele apparaten de ideale springplank richting online content, video’s en webshops.”
Clickable Paper is gebaseerd op de gepatenteerde ‘‘Ricoh Visual Search’ technologie. De gratis CP Clicker app, beschikbaar voor iOS- en Android-apparatuur, gebruikt deze beeldherkenningstechnologie om teksten, beeldmateriaal of volledige pagina’s te analyseren. Hiermee onderscheidt Clickable Paper zich van andere technieken: er zijn dus geen QR-codes of speciale ‘digitale watermerken’ meer nodig.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaArmand Landman, hoofdredacteur van tijdschrift De Zaak is het eerste Nedelandse tijdschift die deze techniek in gaat zetten “We willen hiermee de 150.000 lezers die De Zaak nu nog voor een belangrijk deel gratis ontvangen, ervan overtuigen dat een lidmaatschap het geld waard is. Met Clickable Paper voegen we echt iets toe aan ons papieren tijdschrift. We kunnen nu eenvoudig de brug slaan naar het online platform van De Zaak, waar onze lezers een schat aan aanvullende informatie en diensten vinden.”, aldus Landman
Tevens ziet hij kansen voor adverteerders: “Automerken die zich op zakelijke rijders richten zouden met Clickable Paper bijvoorbeeld de mogelijkheid kunnen bieden om direct een proefrit te boeken of een actuele prijslijst op te vragen.”
Ricoh Clickable Paper zal vanaf het 1e kwartaal in 2014 beschikbaar zijn
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid