Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe banken loyale klanten kunnen winnen

Mobiele devices hebben onze wereld waarin we leven helemaal getransformeerd. In deze transformatie zorgt de verschuiving naar Mobiel ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de Retail banken die momenteel een harde strijd voeren met elkaar om klanten te behouden en om meer aan ze te verdienen kunnen online- en mobiele kanalen erg helpen bij het opbouwen van een sterkere klant loyaliteit.

related partner content for mobile comes here

Loyale klanten kopen immers meer bank producten, blijven langer bij de bank, kosten in het algemeen minder en bewegen ook nog eens anderen om klant te worden van die bank.

Mobile banking heeft een enorme potentie om klanten te helpen, te verrassen en ze te maken tot echte ‘brand advocates’. Meer dan 1/3 van de klanten die van Mobile banking gebruik maakt geeft nu al aan juist om deze reden bij zijn bank te blijven. In de US is de mobiele ervaring nu al belangrijker dan de online ervaring voor klanten om bij hun bank te blijven. Het blijkt dat bankkantoren voor consumenten steeds minder belangrijk zijn en dat het gebruik van online- en mobiele kanalen alleen nog maar sterker blijven toenemen.

De online- en mobile kanalen creëren niet alleen een hele positieve ervaring omdat routinematige transacties snel, eenvoudig en goedkoop kunnen worden. Ze zorgen er voor de banken ook nog voor dat het gebruik van de duurdere offline kanalen afneemt. Bezoek aan bankkantoren zal verder afnemen.
Als banken de kosten kunnen verminderen van de processen van deze routinematige, - lage marge -, transacties zullen ze winstgevender kunnen zijn en meer geld investeren in hogere marge diensten en klanten.

De banken die nu al hierin investeren zullen op termijn meer loyale klanten krijgen en conventionele banken die te lang wachten lopen het risico om (verder) achterop te raken.

Infographic
Deze infographic geeft aan hoe de mobiele gebruikers met een bank accounts hun smartphone gebruiken en hoe banken / marketeers hierop kunnen inspelen met het aanbieden van bepaalde mobiele diensten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in