Surprise: er is interesse voor multiplay


Een van de meest onderzochte onderwerpen is momenteel triple play, al spreken anderen liever van multi play.
Dit keer weer een onderzoek van Heliview.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn wat blijkt: de bereidheid om geïntegreerde communicatiediensten af te nemen is relatief hoog, blijkt uit recent onderzoek, uitgevoerd onder bijna 1400 consumenten.
De combinatie van vaste telefonie en internet spreekt op dit moment de grootste doelgroep aan.
Daarnaast lijkt een kwart van de huishoudens zonder interesse overtuigd te raken indien zij meer geinformeerd worden over de mogelijkheden van multi play-abonnementen.
Aan alle respondenten is gevraagd naar de mate van interesse in verschillende mogelijke com-binatie-abonnementen.
De combinatie vaste telefonie en internet blijkt daarbij het meest interessant. Circa 42 procent zegt geinteresseerd te zijn in een bundel met daarin vaste telefonie én internet.
Daarnaast geeft 7 procent aan hier al gebruik van te maken. Voor respondenten met interesse in een gecombineerd abonnement zijn de kosten van het abonnement het belangrijkste aspect bij de keuze voor een aanbieder.
Telefonie via de kabel blijkt bijna net zo bekend te zijn als telefonie via ADSL. Bij beide typen blijkt het aandeel van alle respondenten die er überhaubt wel eens van hebben gehoord rond de 40 procent te liggen.
Het gebruik ervan is daarentegen erg laag: slechts 2 procent maakt gebruik van kabeltelefonie en nog geen 4 procent maakt gebruik van telefonie via ADSL.
Met Voice Over IP, dit is het gebruik van spraaktoepassingen, zoals telefoneren over een data-netwerk via het internet protocol, blijkt men veel minder bekend te zijn dan met kabeltelefonie of telefonie via ADSL: namelijk 93 procent zegt nog nooit van VOIP (ook wel IP telefonie) te hebben gehoord.
Belangrijkste boodschap van Heliview: het lijkt uiterst belangrijk voor telecomaanbieders om dergelijke producten duidelijk en begrijpelijk voor consumenten in de markt te zetten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid