Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer ophef over negerzoen! Publiciteitsstunt?

In maart 2006 gaat koekfabrikant Van der Breggen, die de negerzoenen van Buys maakt, de naamsgevoeligheid van de negerzoen onderzoeken. Dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gaan ze dit echt doen of neigt dit naar een publiciteitsstunt om de negerzoen weer op de kaart te zetten?

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek volgt na een brief van de stichting eer- en herstelbetalingen slachtoffers slavernijverleden Suriname. 'We krijgen ieder jaar wel een brief binnen over de negerzoen, maar de commotie rondom de naam wordt steeds groter', aldus J. van der Hoeven van Van der Breggen. In de brieven wordt de fabrikant te verstaan gegeven dat de naam negerzoen discriminerend zou zijn.

'Volgens de Dikke Van Dale is een negerzoen een klein rond koekje met een bol van schuim, omhuld met een laagje krakende chocolade', zegt Van der Hoeven die het jammer vindt dat er alleen gekeken wordt naar de negatieve kant van het woord neger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in