Vijf miljoen euro voor campagne WIA
Deze wet die per 1 januari vervangt de WAO. De Geus omschreef de bekendheid van de gemiddelde burger met de WIA maandag als 'uiterst laag'. De breed ingezette campagne moet daar verandering in brengen. Op radio en televisie staan enkele honderden reclamespotjes geprogrammeerd. De makers van de spots benadrukken dat de WIA vooral draait om wat je als werknemer nog wél kan. In de oude WAO-situatie werd vooral gekeken naar wat iemand niet meer kon doen. De commercial, waarin een cartoonfiguur na een ongeval weer aan het werk gaat, was maandagavond voor het eerst te zien. De commercials maken deel uit van een grotere campagne, die in totaal drie jaar duurt en waarvoor vijf miljoen euro is uitgetrokken. Het ministerie heeft een risicowijzer bedacht waar werkgevers terecht kunnen voor informatie over de WIA. 'Gewone' burgers kunnen zich informeren via www.werkennaarvermogen.nl. Minister Hij hoopt dat de campagne ervoor zorgt dat werknemers en werkgevers meer kennis krijgen over de nieuwe wet. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid