Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds meer 50-plussers te bereiken via internet

Ouderen zijn steeds actiever op het internet. Van de Nederlanders die bijna dagelijks internet gebruiken is 25 procent ouder dan 50.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ouderen gebruiken het internet in het algemeen voor andere doeleinden dan jongeren. Oudere internetters besteden hun tijd vooral aan functionele zaken, zoals internetbankieren en het zoeken van informatie over producten en diensten.

related partner content for mobile comes here

Jongeren gebruiken internet juist ook veel voor vermaak, zoals spelletjes en chatten. Deze uitkomsten komen naar voren uit onderzoek naar mediaconsumptie in Nederland dat is uitgevoerd door Trendbox in opdracht van WebAds.

Tjeerd Kooij, directeur van WebAds: 'Gezien de vergrijzing in Nederland zijn 50 plussers in toenemende mate een belangrijke doelgroep voor adverteerders. Het onderzoek dat Trendbox heeft uitgevoerd, toont aan dat ouderen steeds beter vertegenwoordigd zijn op het web. Het is belangrijk dat adverteerders rekening houden met deze ontwikkeling in hun campagnes.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in