Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap blij met kabinetsvoorstel alcoholreclame

De Stichting Alcoholpreventie Stap is blij met het voornemen van het nieuw te vormen kabinet om alcoholreclame op radio en tv voor 21.00u…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met deze beperking van de hoeveelheid reclameboodschappen voegt Nederland zich bij een meerderheid van EU landen die reeds een geheel of gedeeltelijk reclameverbod heeft.

related partner content for mobile comes here

‘Wetenschap toont aan dat alcoholreclame de alcoholconsumptie beïnvloedt, meldt Stap. De stichting vindt dat te veel jongeren dagelijks met alcoholreclame worden geconfronteerd. ‘Beperking van alcoholreclame is een historische maatregel. Tot nu toe zijn er alleen niet wettelijke regels (zelfregulering) die iets zeggen over de inhoud van alcoholreclame. Dat systeem niet effectief’, meent de stichting. ‘Onderzoek toont aan dat alcoholreclame leidt tot positieve verwachtingen van de effecten van alcohol. Ook blijkt de intentie om te gaan drinken sterker te worden en neemt de alcoholconsumptie toe.’

Stiva (Stichting Verantwoord Alcoholgebruik) zei eerder al het voorstel in het regeerakkoord af te wijzen, omdat het vooral een symbolische maatregel is. Stiva zegt dat een relatie tussen reclame en het drinkgedrag van jongeren in Nederland nooit echt is vastgesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in