Overslaan en naar de inhoud gaan

Sogood ontwikkelt corporate identity voor Volo

Volo is onderdeel van PGGM.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Maarten Aarts, marketingcommunicatiemanager bij initiatiefnemer PGGM: ‘Het is een grote operatie. Sogood heeft in een korte tijd voor ons een merknaam en sterk merkbeeld ontwikkeld en uitgewerkt naar een legio aantal dragers.’

Volo is Latijn voor: “ik wil, ik kies “. Aarts: ‘De keuze voor deze naam is verbonden aan het feit dat deelnemers steeds meer individuele verantwoordelijkheden krijgen ten aanzien van hun oudedagsvoorziening. Volo begeleidt hen naar die veranderende rol. Daarnaast kiest Volo pensioen voor een duurzaam beleggingsbeleid voor zowel een financieel als maatschappelijk gezonde toekomst.’

Edwin Visser, directeur van Sogood, over het nieuwe logo: ‘Het logo bestaat uit simpele basisvormen. Bouwstenen die zich op allerlei manieren laten combineren. De verschillende vormen passen exact in elkaar en tezamen vormen ze een solide vorm. Dit staat voor samenwerking, samen sterk staan, samen de risico’s delen en continuïteit.’

Visser vervolgt: ‘De huisstijl is flexibel, net als de organisatie. Deelnemers worden op individuele wijze benaderd. Het logo laat zich heel goed ‘animeren’ voor digitaal gebruik, zoals op de te zien is. De vormentaal kan gedoseerd worden: van uitbundig tot ingetogen, van feestelijk tot degelijk. Afhankelijk van drager en boodschap kan ook hier een perfecte match gemaakt worden. In zijn totaliteit is het een vernieuwende, verrassende, dynamische en eigentijdse verschijning in de financiële wereld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in