Overslaan en naar de inhoud gaan

Emerging trends op Cannes Lions 2015

Steeds meer merken pakten in 2015 maatschappelijke thema's op.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Door Edward Knol

related partner content for mobile comes here

Ieder jaar zijn er nieuwe trends te zien in Cannes. Vaak zijn het maatschappelijke kwesties die niet alleen door NGO&;s aan de wereld bekend worden gemaakt, maar we zien steeds meer merken deze strategie oppikken. Zo zien we dit jaar een verhoogde aandacht op gebieden als &;huidkanker&; en &;gun control&;, naast de jaarlijks terugkomende &;road safety&; campagnes.

Merken die dit jaar onder andere op &;road safety&; inspelen, terwijl ze er in slagen dicht bij hun DNA te blijven, zijn Volvo (Life Paint) en Samsung (Safety Truck).
 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Volvo Life Paint

 


Samsung Safety Truck

&;Melanoma likes me&; speelt slim in op het overmatige social media gedrag van hun jonge doelgroep om de gevaren van melanoma op de agenda te krijgen. Nivea Doll (FCB Brasil) blijft dicht bij de &;care&;-belofte en vonden inspiratie uit hun Gouden Lion case van een jaar eerder.

 


Melanoma likes me

 


Nivea Doll

Verscheidende cases vanuit de Verenigde Staten omtrent &;gun control&; geven wel aan dat het aldaar een groot maatschappelijk probleem betreft. Een prachtige case film is die van &;The Gun Shop&;. Ook &;Balloons&; en &;The Unforgotten&; zitten goed in elkaar, om er maar drie uit een hele reeks te noemen.

 


The Gun Shop

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


The Unforgotten

YouTube bovenstaande cases en geniet van mooi werk wat thans on display is in Cannes. 

Edward Knol is managing director van Maxus
 

Edward Knol is een van de key note sprekers op , 15 en 16 september in Amsterdam. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in