Overslaan en naar de inhoud gaan

Sociaal bioscoopplatform wint Creative Business Cup

Online platform We Want Cinema is uitgeroepen tot winnaar van de Dutch Creative Business Cup. De prijs werd voor het eerst uitgereikt en is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met We Want Cinema kunnen filmliefhebbers zelf kiezen welke film er in de bioscoop draait. Bij voldoende verkochte kaartjes wordt de zelfgekozen film in de bioscoop naar keuze vertoond. Volgens de jury, bestaande uit Harry Starren (voorzitter Federatie Dutch Creative Industries), Liesbeth in 't Hout (Flinterman en In 't Hout), Victor van der Chijs (algemeen directeur en partner OMA) en Ewald Smits (Sprout/Management MT), kan met We Want Cinema de oude bioscoopformule nieuw leven ingeblazen worden. Victor van der Chijs: "Door zelf de touwtjes in handen te nemen kan een belangrijk deel cultuurgoed in Nederland in stand gehouden worden. We Want Cinema heeft een stevige basis nodig en moet zo snel mogelijk verbreden. Het winnen van de Dutch Creative Business Cup kan dit hele proces in een stroomversnelling brengen." De directie van We Want Cinema heeft plannen om het concept internationaal uit te rollen. Aan de onderscheiding is een business modeling- en coachingtraject verbonden ter waarde van 5000,- beschikbaar gesteld door Cultuur-Ondernemen. Daarnaast vertrekt We Want Cinema op 14 november naar de Deense hoofdstad Kopenhagen om mee te doen aan de wereldwijde competitie van de Creative Business Cup. De winnaars van alle 23 deelnemende landen strijden daar om de Global Creative Business Cup.

related partner content for mobile comes here

De organisatie van de Dutch Creative Business Cup is in handen van European Design Centre (EDC), Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Federatie Dutch Creative Industries (FDCI). De creatieve industrie is een van de negen topsectoren in het Nederlandse bedrijvenbeleid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in