Schoo vertrekt bij Weekbladpers


Schoo geeft aan de komende jaren te willen schrijven. Hij ontkent in NRC Handelsblad dat zijn vertrek te maken heeft met de oplagedaling van Vrij Nederland. ‘De titel is gerestyled. De oplage is gestabiliseerd. Daar zijn we nu tevreden mee.’ In het eerste kwartaal van dit jaar was de totale betaalde kernoplage van VN 50.372, volgens HOI-cijfers. De totale verspreide oplage bedroeg 56.531 exemplaren. In hoogtijdagen was dat boven de 100.000.
WPG-directeur Pieter de Jong zegt in NRC het vertrek van Schoo ‘doodjammer’ te vinden. Volgens hem waren het Schoo en hoofdredacteur Xandra Schutte die ervoor hebben gezorgd dat Vrij Nederland vorig jaar ‘bescheiden winstgevend was’. Schoo leidde ook een reorganisatie bij Weekbladpers, waarbij de sportbladen werden ondergebracht in WP Sportmedia.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Schoo was jarenlang hoofdredacteur van Elsevier en in 2001 een jaar adjunct-hoofdredacteur bij de Volkskrant. Vervolgens werd hij uitgever bij Weekbladpers.
Zijn mogelijke opvolger Gautier (vroeger onder meer Elsevier Bedrijfsinformatie en Parlementaire Pers) is sinds enige tijd ad interim verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van Weekbladpers Tijdschriften.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid