Overslaan en naar de inhoud gaan

Rukcampagne over veilig rijden gestopt wegens dubbelzinnige slogan

Zuid-Dakota buigt voor kritiek op 'Jerking isn't a joke'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Amerikaanse staat Zuid-Dakota is een verkeerscampagne stopgezet wegens vergaande dubbelzinnigheid. Met de slogan "Jerking isn&;t a joke " wilde de verkeersverantwoordelijken in de Amerikaanse staat duidelijk maken dat je niet te hard aan het stuur moet rukken bij glad en ijzig weer. Een begeleidend filmpje laat zien dat dit tot ongevallen kan leiden. 

related partner content for mobile comes here

Alleen, het woord &;jerken&; heeft in de VS dezelfde dubbelzinnige betekenis als &;rukken&; hier. Hoewel de bedenkers van de campagne daar ongetwijfeld van op de hoogte waren, werd na enige kritiek toch geconcludeerd dat Don&;t jerk and drive" de aandacht te veel afleidde van de inhoud. De campagne werd stopgezet.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in