Overslaan en naar de inhoud gaan

CEO Abercrombie & Fitch gewipt na jaren gedoe en tegenvallende omzet

Abercrombie & Fitch, het merk dat jaren synoniem stond voor kleurrijk en cool, heeft eindelijk besloten zijn controversiële CEO Mike…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Bloomberg vertrekt Jeffries per direct, gaat met pensioen en krijgt een vertrekpremie mee van 27.6 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

De vrij onverwachte beslissing viel na bekendmaking van het zoveelste tegenvallende kwartaal en aanhoudende alarmerende berichten over de al drie jaar wegzakkende beurskoers van A&F, die nu even laag staat als op het diepste punt van de crisis, zes jaar geleden. Volgens Amerikaanse beursmedia juichen de investeerders achter het bedrijf de beslissing toe. Jeffries was volgens hen al tijden de aansluiting bij Amerikaanse jongereren  volkomen kwijt.

Beyoncé, Nicki Minaj en de Kardashians
De vrije val van het merk dat zich nog zo kort geleden in het centrum van Amerikaanse jeugdcultuur bevond is opmerkelijk snel gegaan. Waar de high end jeugdcutuur langzaam verschoof naar hipster en normcore, bleef A&F onder aanvoereing van Jeffreys vasthouden aan ‘anti grunge 90’s values’. Met afgetrainde mannen en magere modellen als rolmodellen miste A&F de trend die meer aansloot op de ‘mollige realiteit’ die door iconen als Beyoncé, Nicki Minaj en de Kardashians werd uitgedragen. Maar de zwaarste klappen kreeg het merk door beschadigingen die jeffries op eigen conto mag schrijven. Na een storm aan kritiek omdat hij besloot dat XL of maat 10 voor dames geen A&F-maat meer was, gooide hij nog meer olie op het vuur door volledig voorbij te gaan aan kritiek op het vernietigen van onverkochte kleding omdat zulks slecht voor het imago zou zijn. De optelsom van relletjes en strategische blunders kostte hem uiteindelijk de kop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in