Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen 'Chinese walls' meer binnen Publicis Groupe

Publicis Groupe wil af van het silo-denken in afzonderlijke bureaus: vanaf nu kunnen klanten met alle bureaus uit de groep zaken doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De klanten van Publicis Groupe kunnen vanaf nu naar believen binnenlopen bij Leo Burnett, Publicis, Saatchi & Saatchi, Starcom Media Group, Zenith Optimedia, MSL Group en Publicis Healthcare Communications Group.

related partner content for mobile comes here

Ook komt er een universeel platform waarbij technologie, data en e-commerce activiteiten van verschillende partners kunnen worden gedeeld.

Hiertoe ging Publicis in september al een aan met Adobe rond het Always-On marketingplatform.

De nieuwe propositie maakt deel uit van een nieuw strategisch plan waarmee Publicis Groupe haar positie op het gebied van digitale media wil versterken. Die is onder druk komen te staan, reden waarom wordt gekeken naar een samenvoeging van de digitale bureaus Razorfisch, dat minder goed presteert, en Rosetta. 

De communicatieholding investeerde 7,5 miljard dollar in digitale acquisities en wil dat 50 procent van de omzet van digitale activiteiten gaat komen.

Een belangrijk onderdeel van deze strategie wordt de van Sapient. Sapient is het moederbedrijf van SapientNitro, met zevenduizend werknemers en vestigingen in 31 landen het grootste digitale bureau ter wereld. Publicis heeft hier 3,7 miljard dollar voor geboden.

Last but not least zei de in 2016 terugtredende topman  vorige week bij de presentatie van het plan: ‘Als de klant zegt dat hij meer wil voor minder, dan kunnen we niet zeggen dat de klant dom is. Dan moeten we “okay” zeggen en onszelf organiseren. We moeten efficiënter worden en de klant helpen bij de transformatie van de business.’ 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in