Overslaan en naar de inhoud gaan

Fabrique verantwoordelijk voor identiteit nieuw Nationaal Militair Museum

Het NMM in Soesterberg is sinds gisteren open.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ontwikkelde vanuit één visie de identiteit, de website, de interactives en de app voor het museum.

related partner content for mobile comes here

‘Door de samenwerking met de andere ontwerpers liggen de visuele stijl en digitale middelen van Fabrique op één lijn met de architectuur, inrichting en omgeving van het NMM’, aldus het designbureau.

De logo’s en de vormtaal moeten ‘de stoerheid van Defensie’ verbinden met ‘de openheid en vriendelijkheid van de musea’.

Fabrique ontwikkelde de logo’s van de vier musea, die samen zijn gegaan in dit nieuwe museum, in één lijn. Alle vier de logo&;s hebben een eigen kleur en herkenbare symboliek.

De digitale middelen (interactive website, app) moeten het museum voor, tijdens en na een bezoek tot leven brengen.

Wat betreft de visuele identiteit, schrijft Fabrique: ‘Door alle elementen op te bouwen uit één doorlopende lijn creëerden we een herkenbare en eigen vormtaal, die ook is uit te voeren in 3D of door te laseren.

&;De doorlopende lijn verbindt de communicatiemiddelen en signing in het museum; het museum zelf verbindt heden en verleden, militairen en burgers, spelen en leren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in