Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedragsregels voor direct mail verder aangescherpt

Uitschrijven voor ongevraagde geadresseerde reclamepost wordt verlengd van drie naar vijf jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast wordt de reikwijdte van de Code Postfilter opgerekt. Hierdoor valt voortaan ook geadresseerde reclamepost met alleen een adres en zonder naam onder de bepalingen. De aanpassingen zijn aangebracht na enkele jaren ervaring met het werken met de Code Postfilter.

related partner content for mobile comes here

Richard Groenewoud, directeur Postfilter: “Met de nieuwe Code Postfilter hebben de brancheorganisaties DDMA, NUV,  KVGO, Thuiswinkel.org en VFI en de Nederlandse Postbedrijven met Postfilter een volgende stap gezet om de voorkeuren van de consumenten te respecteren om geen geadresseerde reclamepost te ontvangen.”

In het kunnen consumenten zich gratis registreren en aangeven van welke type bedrijven (sectoren) ze wel en niet ongevraagde geadresseerde reclamepost wensen te ontvangen. Bij de registratie kan men kiezen uit tien typen bedrijven (sectoren).

Wie na registratie toch ongevraagde geadresseerde reclamepost ontvangt, kan een klacht indienen bij dit bedrijf. Als het bedrijf niet reageert of de consument is het niet eens met de reactie, dan kan die een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. De RCC zal de klacht toetsen aan de Code Postfilter.





Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in