Overslaan en naar de inhoud gaan

Investering in 'Spotify voor digitale magazines' in de VS

Er wordt 50 miljoen dollar gestoken in NextIssue, een enorme digitale bibliotheek met zowel nieuwe als oude edities van magazines.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De investeerder is Kohlberg Kravis Roberts & Co. (KKR) dat ook al geld stak in mediabedrijven en –initiatieven als BuzzFeed en Vice.

geeft voor 10 tot 15 dollar in de maand onbeperkte toegang tot een grote bibliotheek met 145 Amerikaanse tijdschrifttitels. Je krijgt daarbij ook complementaire content in de vorm van bijvoorbeeld video’s en foto’s.

Het bedrijf is – anders dan het Nederlandse – een joint-venture tussen uitgevers. Bedrijven als Condé Nast, Hearst, Meredith, News Corp., Rogers Communications en Time Inc. doen mee in NextIssue. Daarmee is de dienst min of meer vergelijkbaar met Spotify, waar grote muzieklabels een aandeel in hebben.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in