Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 7 ultieme communicatietrends voor 2015

Jaar van de geit wordt jaar van de mens
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vraag 10 communicatieprofessionals welke trends leidend worden en je krijgt 30 verschillende antwoorden. De komende weken publiceren we uit het decembernummer van Communciatie om de dag een trendcast online. Van Betteke van Ruler tot Bartho Boer. Ter introductie hierbij alvast een poging om orde te scheppen in al die uiteenlopende voorspellingen.

1. Een ding is zeker: 2015 mag het jaar van de geit zijn, de mens staat in veel van de voorspellingen centraal. Het gaat om de authentieke mens. De ervaren mens. De ambachtelijke mens. De  communicerende mens, die in de meeste gevallen gewoon een medewerkers is. 2015 wordt het jaar van de personality. Sommige experts zeggen zelfs: 2015 wordt het jaar van de klant. Gewaagd!
2. Het gaat in 2015 om vakmanschap en ervaring. Want vakmanschap is het raison d’ètre van de communicatiemens. Meer strategie? Nee, strategie én uitvoering gaan hand in hand en moeten 100 procent op orde zijn. Terug naar de collegebanken dus (of neem een abonnement op Communicatie).
3. 2015 wordt het jaar van de integratie. Integratie van paid, owned, earned media. Niemand die uiteindelijk nog weet wat paid, owned en earned is, maar dat is dan ook juist de bedoeling. Begrijpt u?
4. 2015 wordt het jaar van de accountability. Net als 2014, 2013,2012…..1863,1862 Zzzzzzzz.
5. 2015 wordt ook het jaar dat de communicatiemanager zijn regiediploma haalt. Of nee, hij wordt coach eh facilitator. Of nou ja, iets.
6. 2015 wordt het jaar van de wendbaarheid. Maar wendbaar is een Nederlands woord, dus dat gaan we niet doen. Wij zeggen 2015 wordt agile jaar. En let u hier even op uw uitspraak alstublieft.
7. 2015 wordt het jaar van het optimisme. Van de nieuwe, in de wijde wereld geïnteresseerde, übersociale twintigers. ‘De tijd van de belmeisjes is echt voorbij’, zegt Jaap Stalenburg en in 2015 heeft iemand die luistert naar zo&;n ambachtelijk en authentieke naam altijd gelijk.

Morgen: Anton-Jan Thijssen:

‘Wat je niet zegt wordt veel belangrijker dan wat je wel zegt’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in