Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Santen Netwerk wint Creative Press Challenge 2014

De Persgroep heeft bekendgemaakt dat Van Santen Netwerk de Creative Press Challenge 2014 heeft gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Santen Netwerk – met in het creatieve team Hans Luijcx, Martin Cornelissen en Floor de Jager – heeft de  gewonnen, met gebruik van een wildcard. Dat heeft de Persgroep dinsdagavond bekendgemaakt tijdens een speciaal event bij de ADCN. De jury koos de schets van het creatieve team uit 50 inzendingen als winnaar, &;omdat de consument op intelligente wijze wordt geconfronteerd met de uitdagingen waar vluchtelingen in Nederland voor staan&;. En met de rol die de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF) speelt in het overwinnen van deze uitdagingen. De schets wordt door de Persgroep geproduceerd en samen met een exclusief interview met de winnaars geplaatst in de Volkskrant.    

related partner content for mobile comes here

Dit is het winnende werk: 

Quotes
Mark Woerde, Lemz: &;De aandacht wordt op een intelligente, heftige, maar toch smaakvolle manier getrokken. En vervolgens wordt er glashelder uitgelegd wat de toegevoegde waarde is van UAF. Deze inhoudsbekendheid is voor UAF zeer belangrijk. Het is niet alleen een knappe balans tussen aandacht en inhoud, maar zelfs een elkaar versterkende. Gaat het goed doen als print uiting.&

Bas Engels, TBWA: &;Een slim idee en mooie associatie dat een redelijk onbekende stichting in de schijnwerpers zet. Origineel bedacht en eenvoudig verteld. Of de schets nu zo bedoeld is of omdat het makkelijker tekenen is dan een bomvolle boot van de zijkant, je ziet de impactvolle foto al bijna voor je. De tekst kan echter een stuk beter.&;

Mardjan Seighali, Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF): &;Met deze verrassende advertentie kantelt het perspectief over vluchtelingen.  Met ’t Kofschip richting een nieuwe toekomst!&;

Philippe Remarque, de Volkskrant: &;Deze simpele combinatie van één woord en één beeld vertelt het hele verhaal: de ellende die vluchtelingen doormaken en de kansen die de beheersing van de Nederlandse taal, en dus het UAF, hen biedt.&;

Uitwerking en plaatsing
De schets wordt in overleg met de winnaars door de Persgroep geproduceerd. Belangrijke voorwaarde van de jury is dat de body copy wordt aangescherpt. Op dinsdag 16 december staat de advertentie in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met Floor en Christian.

De volledige top 5 
Van Santen Netwerk: Hans Luijcx, Martin Cornelissen en Floor de Jager (wildcard)
JWT Amsterdam: Robert Nelk en Mark Peeters
Dawn: Chantal Koelewijn en Paul de Ridder
Kessels Kramer: Merel Witteman en Max Siedentopf
Leuk Werkt: Valentine Vale en Jill van Emmerik (wildcard)

 

 

    

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in