Overslaan en naar de inhoud gaan

Creative Press Challenge 2014: run, creative, run!

De 120 creatieven die deelnemen aan de Creative Press Challenge 2014 voor het UAF, Stichting voor Vluchteling-Studenten, werden gisteren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om er zeker van te zijn dat die  meedoen aan de  van de Persgroep met goede inzichten aan de slag konden gaan, kregen zij gisteravond bij de geen gewone briefing maar een interactieve installatie gepresenteerd: een &;insight installatie&; die de Oculus Rift combineert met een loopband om een verhaal te vertellen. 

related partner content for mobile comes here

 ontwikkelde de installatie met een team van Nederlandse creatieven onder leiding van Thijs Biersteker en Pieter van den Heuvel, regisseur Daniel Noguiera en AMP. Amsterdam.

Zodra de deelnemers de installatie binnenstapten, liepen ze direct het door Will Judge ingsproken, waargebeurde verhaal binnen van de Iraanse vluchteling Himan Mahmoudi. 

Een donkere reis door een duistere virtual reality-wereld die volledig gebaseerd is op de herinneringen en verhalen van een echte vluchteling. Elke stap zet een andere herinnering in beweging en elke scène weerspiegelt een andere vreselijke gebeurtenis die de renner verder van zijn huis stuurt. Van exploderende Iraanse mijnenvelden naar corrupte rechtszalen, door onmenselijke Turkse gevangenissen, martelingen en levensgevaarlijke kogelregens. En terwijl de creatieen renden als vluchtelingen, verzamelden zij inzichten die een normale briefing niet zou kunnen geven:

 

Credits

Opdrachtgever: de Persgroep Nederland 
Concept: Thijs Biersteker
Copy: Pieter van den Heuvel 
Art Direction: Thijs Biersteker

Digital production: Thispagecannotbefound.com
Production leads: Edward Tetteroo & Jordi Buskermolen
Developers: Ilja Dvornikovs, Andrius Jakubauskas & Adrien JeanJean
Digital experience director: Gavin Kempenaar
Director: Daniel Nogueira (Cake Film & Photography)
Design: Gijs van Niftrik, Thijs Biersteker
Technical lead: Koert Gaaikema
Organizer: Man Yong Toh
Digital producer: Jennifer Pereira
Music & Sound design: Michiel Mullink & Dion Fanggidaej - AMP.Amsterdam
Stand Design: Thijs Biersteker, Camilo Kneppers, Gavin Kempenaar
Standbuilder: Camilo Kneppers

Sound FX : 
Sound Design + Music: Michiel Mullink - Amp.Amsterdam
assistant Sound Design + Music: Dion Fanggidaej - Amp.Amsterdam

Credits bij Persgroep Nederland:
Lead Account: Stefanie van Rootselaar, B2B Marketeer
Design : Dorien Ellenbroek
Marketing Manager: Willem-Albert Bol

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in