Overslaan en naar de inhoud gaan

GfK: nieuw model om loyaliteit beter te voorspellen

Onderzoeksbureau meet hiervoor de ‘emotionele indruk’ van de klantervaringen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanttevredenheid hoeft niet persé te leiden tot meer loyaliteit. GfK herbevestigde dit feit recent in wereldwijd onderzoek: de correlatie tussen de mate van klanttevredenheid bij een bedrijf en de loyaliteit, blijkt slechts 40 procent.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoeksbureau ontwikkelde daarom een nieuwe klantervaring-indicator, die moet helpen om dit gat te overbruggen. Het model kreeg de naam ‘emotional imprint’ mee.

Het model bewijst volgens GfK dat sterke emotionele indrukken  leiden tot significant lagere churn en positievere word-of-mouth.

Door  de ‘emotionele indruk’ van de klantervaring te integreren met customer advocacy en andere belangrijke kpi’s, zoals duurzaamheid van de relatie en switchgedrag,  zegt GfK loyalty-scores op bedrijfsniveau accuraat te kunnen voorspellen tot 80 procent. En dat is tweemaal zoveel als wanneer alleen klanttevredenheidcijfers worden gebruikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in