Overslaan en naar de inhoud gaan

Ramptoerisme

Frithjof verklaart (onderstaand) het gulle geven aan de Tsunami-slachtoffers vanuit een sociale druk om er bij te horen. Ik ben bang dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Frithjof verklaart (onderstaand) het gulle geven aan de Tsunami-slachtoffers vanuit een sociale druk om er bij te horen. Ik ben bang dat dat een te mooie voorstelling van zaken is. Het gaat hier evident om een mediagenieke ramp; die scoort beter op de buis en dus ook beter in de portemonnee. Ramptoerisme zit blijkbaar in ons allemaal. Is dat erg? Nee, want geven is goed, als de gift ook ter plekke tot goede besteding leidt. Wel lullig voor de slachtoffers van minder mediagenieke rampen of nare ziekten waar we liever niet naar kijken.

related partner content for mobile comes here

Verstandige en terechte oproep dus van Ruud Lubbers om overheidsgelden aan andere doelen aan te wenden, omdat de Tsunami-slachtoffers al zoveel particuliere donaties krijgen. Jammer dat de politiek daar dan weer uitsluitend vanuit de onderbuik op reageert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in