Rabobank begint branded channel op YouTube
Vandaag lanceert Rabobank een branded channel op YouTube. Op dit kanaal worden video's van Rabo SportTV getoond. Daarnaast kunnen gebruikers er discussiëren over hun favoriete sport. Het komende kwartaal wil Rabobank 'leren van de werking en dynamiek van YouTube'.
'Door syndicatie op YouTube brengen wij de video's naar de doelgroep toe. Hierbij benutten we het grote bereik van YouTube. Dit betekent een aanvullend bereik van miljoenen gebruikers, bovenop de kijkers via ons eigen Rabo SportTV platform', zegt Marco Mur, verantwoordelijk voor Rabo TV.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaRabo SportTV is gelanceerd in juli 2007. Het platform vertoont exclusieve beelden uit de wereld van hockey, paardensport en wielrennen. Op dit kanaal werden de video's ruim 1,5 miljoen keer bekeken. Sinds september is Rabobank een pilot begonnen met een user channel op YouTube. De ruim honderd doorgeplaatste video's van Rabo SportTV werden hier meer dan 260 duizend keer bekeken. Het kanaal werd ruim 11.500 keer bezocht.
Rabobank verwacht met de inzet van het branded channel meer bereik te realiseren door inzet van online advertising op YouTube en andere sites binnen het Google netwerk.
De komende maanden zullen gerichte marketing- en sponsoractiviteiten worden opgezet, zoals het verloten van exclusieve toegangskaarten onder de abonnees van het kanaal of leden van de gekoppelde discussiegroepen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid