Overslaan en naar de inhoud gaan

Design is je nek uitsteken

Voor ontwerper Yves Béhar draait alles om design, óók de relatie met de klant. Let maar op: design wordt beslissend voor het succes van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Béhar, oprichter van designbureau Fuseproject, heeft zich in korte tijd opgewerkt tot een van ’s werelds toonaangevende ontwerpers. Moest hij een jaar of zes, zeven geleden nog een deel van zijn kantoorruimte onderverhuren om het hoofd boven water te houden, nu werkt hij voor klanten als Coca-Cola, Johnson & Johnson en Kodak. Volgens Béhar durft niet meer dan 1 procent van de Amerikaanse bedrijven z’n nek uit te steken als het om design gaat. De rest blijft steken in een me-too-benadering. Daarmee lopen ze het gevaar het contact met de klant te verliezen. Terwijl je met design nu juist bij uitstek een band met je klant opbouwt.

related partner content for mobile comes here

Zeven axioma’s van een nieuwe superster:

  • Geef je klanten design!
  • Design moet door de hele organisatie heen aanwezig zijn.
  • Design is een langetermijninvestering.
  • Zorg ervoor dat design ook in de top van het bedrijf vertegenwoordigd is.
  • Blijf zoeken naar originele oplossingen. Design mondt te vaak uit in een formule.
  • Wees niet bang om te falen.
  • Vraag niet aan de consument wat hij verwacht. Vraag wat zijn verlangens en ambities zijn. Design moet de dromen van de consument tot leven wekken. Bron: Fast Company
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in