Design is je nek uitsteken
Voor ontwerper Yves Béhar draait alles om design, óók de relatie met de klant. Let maar op: design wordt beslissend voor het succes van…
Béhar, oprichter van designbureau Fuseproject, heeft zich in korte tijd opgewerkt tot een van ’s werelds toonaangevende ontwerpers. Moest hij een jaar of zes, zeven geleden nog een deel van zijn kantoorruimte onderverhuren om het hoofd boven water te houden, nu werkt hij voor klanten als Coca-Cola, Johnson & Johnson en Kodak. Volgens Béhar durft niet meer dan 1 procent van de Amerikaanse bedrijven z’n nek uit te steken als het om design gaat. De rest blijft steken in een me-too-benadering. Daarmee lopen ze het gevaar het contact met de klant te verliezen. Terwijl je met design nu juist bij uitstek een band met je klant opbouwt.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Zeven axioma’s van een nieuwe superster:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta- Geef je klanten design!
- Design moet door de hele organisatie heen aanwezig zijn.
- Design is een langetermijninvestering.
- Zorg ervoor dat design ook in de top van het bedrijf vertegenwoordigd is.
- Blijf zoeken naar originele oplossingen. Design mondt te vaak uit in een formule.
- Wees niet bang om te falen.
- Vraag niet aan de consument wat hij verwacht. Vraag wat zijn verlangens en ambities zijn. Design moet de dromen van de consument tot leven wekken. Bron: Fast Company
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid