P&G en RTL milieubewust in Tikkie Terug


Procter & Gamble start samen met RTL en klimaatcampagne HIER (mede-organisator van Live Earth) een crossmediale campagne, die een jaar gaat duren.
Doel: Nederlandse huishoudens oproepen om zuiniger met hun energie om te gaan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne Tikkie Terug heeft daarnaast uiteraard ook een commercieel doel: zo staat de aftrap (vanaf 5 januari) in het teken van wassen op een lage temperatuur. Procter & Gamble brengt daarvoor wasmiddel Ariel in stelling, met de actie 'Draai naar 30°C'.
Op de campagnesite zijn vanaf 5 januari meer tips te vinden, zoals de cv lager zetten, zuinig autorijden, apparatuur niet op stand-by laten staan en het gebruik van spaarlampen.
In de loop van het jaar zullen deze tips worden uitgelicht, op internet en in de programma's en reclameblokken van de RTL-zenders.
De HIER Klimaatcampagne is een initiatief van 40 internationale maatschappelijke organisaties. HIER organiseerde onder andere het evenement met Al Gore rond de première van zijn film en (samen met de omroepen en Energie Transitie Nederland) het evenement Live Earth. De Nationale Postcodeloterij is in Nederland met de campagne verbonden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid