Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaalde content rendeert niet

Zijn lezers bereid om te betalen voor testuitslagen, archiefteksten, vakinformatie of andere redactionele content op het web?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van 100.000 geënquêteerden in een recent Duits onderzoek zegt 58 procent geen moeite te hebben met paid content. Maar de grote uitgeefconcerns geloven er niet meer in.

related partner content for mobile comes here

Voor Der Spiegel, dat het zoekt in de grote aantallen, werkt betaalde content contraproductief. ‘We willen bij zo veel mogelijk lezers een positief merkbeeld achterlaten’, aldus Matthias Müller von Blumencron van Spiegel Online. 'Een kassa beperkt je bereik én de advertentie-inkomsten. Terwijl de inkomsten voor betaalde content weinig of niets voorstellen.'

Ook Axel Springer AG, de Duitse uitgever Heise en CNN, dat sinds juli zijn videodienst Pipeline weer gratis ter beschikking stelt, hebben proefondervindelijk vastgesteld dat je niet rijk wordt van betaalde content: wie informatie zoekt, speurt eerst het web af naar gratis alternatieven. Het met afstand grootste deel van de online inkomsten komt van advertenties.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in