Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouderen klikken eerder op reclame

Oudere internetgebruikers klikken eerder op reclameboodschappen en doen vaker mee aan online acties dan jongeren. Vooral de groep tussen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rijksuniversiteit Groningen en onderzoeksbureau Clockwork concluderen dat uit onderzoek. Aan de enquête deden 200 ouderen mee. 40 procent van de senioren tussen de 65 en 70 zegt regelmatig mee te doen aan online acties. Een op de drie klikt geregeld op een banner. Aan een groep jongere gebruikers tussen de 25 en 35 werd dezelfde vragen gesteld. Van hen zei maar 6 procent geregeld op een banner te klikken.

related partner content for mobile comes here

‘Er is nog geen enkel bedrijf in Nederland dat goed inspeelt op oudere internetters', zegt marketingadviseur Edgar Keehnen van het bureau Agewise in het Algemeen Dagblad. Keehnen denkt dat ouderen meer geïnteresseerd zijn in reclame omdat ze er ‘echt voor gaan zitten’. ‘Als ze interesse hebben in een actie op internet, dan nemen ze de tijd om een formulier in te vullen. Jongeren zijn toch impulsiever.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in