Ouderen klikken eerder op reclame


Rijksuniversiteit Groningen en onderzoeksbureau Clockwork concluderen dat uit onderzoek. Aan de enquête deden 200 ouderen mee. 40 procent van de senioren tussen de 65 en 70 zegt regelmatig mee te doen aan online acties. Een op de drie klikt geregeld op een banner. Aan een groep jongere gebruikers tussen de 25 en 35 werd dezelfde vragen gesteld. Van hen zei maar 6 procent geregeld op een banner te klikken.
‘Er is nog geen enkel bedrijf in Nederland dat goed inspeelt op oudere internetters', zegt marketingadviseur Edgar Keehnen van het bureau Agewise in het Algemeen Dagblad. Keehnen denkt dat ouderen meer geïnteresseerd zijn in reclame omdat ze er ‘echt voor gaan zitten’. ‘Als ze interesse hebben in een actie op internet, dan nemen ze de tijd om een formulier in te vullen. Jongeren zijn toch impulsiever.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid