Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: gamers onthouden reclame beter

Gamers zijn veel meer ontvankelijk voor commerciële boodschappen dan niet-gamers. Aldus Universal McCann dat onderzoek deed naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

17 procent van de Amerikaanse volwassenen speelt wel eens een game op een gamecomputer. Gamers maken meer gebruik van media: volwassen gamers spenderen ongeveer twee uur per week online, en dat is meer dan de gemiddelde Amerikaan online spendeert, zo zegt Universal McCann in een onderzoek naar het mediagebruik van gamers en niet-gamers.

related partner content for mobile comes here

Gamers zijn zich ook bewuster van de reclame om hen heen, zo blijkt uit de cijfers. Gamers onthouden 15 procent meer dan gemiddeld de naam van het laatste merk dat ze op televisie in een commercial zagen. En gamers overwegen 69 procent meer dan gemiddeld om dat product ook te kopen. Gamers hebben zelfs 40 procent meer dan gemiddeld het desbetreffende product al in huis.

Nog meer uitkomsten: Gamers bekijken 1 uur per week meer dan gemiddeld DVD’s en hebben veel minder bezwaar tegen product placement dan mensen die geen games spelen. Gamers zijn ook eerder geneigd een nieuwe winkel te bezoeken; 57 meer dan gemiddeld.

Schieten favoriet

Uit een ander (Nederlands) onderzoek over favoriete soorten games blijkt dat Nederlandse gamers het liefst zogenaamde 'shooters' oftewel schietspellen, spelen. Voor sport- en simulatiespellen lopen maar weinig mensen warm. Vivendi Universal Games onderzocht dit in samenwerking met website Gamer.nl.

Met ruim 40 procent van de stemmen is de shooter veruit het populairst. Ook de zogenaamde 'role playing games' zijn populair bij de Nederlandse gamer. Bijna een kwart van de bezoekers van Gamer.nl geeft aan zich het liefst bezig te houden met het aanmeten van een andere identiteit en gedaante in computergames. Strategie- en adventuregames weten tussen de tien en vijftien procent van de spelers te boeien. De zogenaamde sport- en simulatiespellen blijken het minst populair bij de respondenten. Beiden kregen slechts vijf procent van de stemmen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in