Overslaan en naar de inhoud gaan

Het spervuur van mislukte Google-producten

Elke keer als Google weer een nieuw product aankondigt, sidderen de concurrenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen al de mededeling van een Google-executive dat er aan een nieuw product wordt gewerkt, is vaak voldoende om voor een lichte paniek te zorgen bij de concurrentie. De tech watchers komen meteen met heftige analyses waarin zware concurrentieslagen met gevestigde diensten en producten worden voorspeld.

related partner content for mobile comes here

Maar kijk eens hoe het met het gros van Googles producten afloopt. De social-networkingsite Orkut is alleen in Brazilië aangeslagen, verder nergens. MySpace heeft honderd keer zo veel bezoekers als Orkut. Google Talk (instant messaging) staat op de 10de plaats. MSN Messenger heeft 50 keer zo veel gebruikers. Google Finance staat op 40 op de lijst van meest bezochte financesites. Ook producten als Gmail, shoppingzoekmachine Froogle en Blog Search hebben tot nu toe geen prominente marktpositie veroverd.

Durfkapitalist Paul Kedrosky: ‘Google heeft product-ADHD. Ze weten niet waarom ze in al deze producten stappen. Ze hebben een fantastische cashflow maar waardeloze discipline qua producten. Dat is een gevaarlijke combinatie.’

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in