Het spervuur van mislukte Google-producten
Alleen al de mededeling van een Google-executive dat er aan een nieuw product wordt gewerkt, is vaak voldoende om voor een lichte paniek te zorgen bij de concurrentie. De tech watchers komen meteen met heftige analyses waarin zware concurrentieslagen met gevestigde diensten en producten worden voorspeld.
Maar kijk eens hoe het met het gros van Googles producten afloopt. De social-networkingsite Orkut is alleen in Brazilië aangeslagen, verder nergens. MySpace heeft honderd keer zo veel bezoekers als Orkut. Google Talk (instant messaging) staat op de 10de plaats. MSN Messenger heeft 50 keer zo veel gebruikers. Google Finance staat op 40 op de lijst van meest bezochte financesites. Ook producten als Gmail, shoppingzoekmachine Froogle en Blog Search hebben tot nu toe geen prominente marktpositie veroverd.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDurfkapitalist Paul Kedrosky: ‘Google heeft product-ADHD. Ze weten niet waarom ze in al deze producten stappen. Ze hebben een fantastische cashflow maar waardeloze discipline qua producten. Dat is een gevaarlijke combinatie.’
Bron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid