Overslaan en naar de inhoud gaan

Nuts krijgt een nieuwe bite, maar willen we dat wel?

Moet je wel gaan sleutelen aan instituten? Kun je een icoon zo maar veranderen? Ze hebben er bij Nestle vast heel goed over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nuts, toevallig wel één van de eerste candybar-merken in Nederland, bestaat al sinds 1950. De herkenbare geel-rode verpakking kent iedereen. De reep staat bekend om de combinatie van knapperige hazelnoten, nougat, karamel en chocolade.
Mooi, denk je dan. Da’s duidelijk.

related partner content for mobile comes here

Maar nee, nu komt Nuts met een ‘verbeterde receptuur’.

Nestle: ‘De nieuwe NUTS is luchtiger en heeft een softere bite gekregen.’

Maar waarom? Nergens wordt gemeld wat de reden is dat er wat moest gebeuren. Ik vermoed marktaandeelverlies.

Naast een verbeterde receptuur, heeft de verpakking van NUTS ook ‘een meer eigentijdse uitstraling’ gekregen.

Op de nieuwe verpakking is nu in één oogopslag te zien hoeveel kilocalorieën een portie bevat en wat de dagelijkse voedingsrichtlijn is, schrijft Nestle.

Jaren geleden werd er nog een spraakmakende campagne gemaakt voor Nuts, No Nuts, No Glory, maar die deed kennelijk ook niet genoeg, want daarna is het toch wel erg stil gebleven.
En schrijft Nestle nu, zonder met de ogen te knipperen: ‘Uit onderzoek is gebleken dat de naamsbekendheid van Nuts 100% is. De reep is populair als lekkere energiesnack op het werk, bij het sporten of zomaar tussendoor. Per jaar worden er in Nederland maar liefst 15,5 miljoen Nutsen verkocht en daarmee is Nuts één van de populairste candybars van ons land.’

Ja, precies. En dan ga je dus alles veranderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in