Overslaan en naar de inhoud gaan

NU.nl heeft nieuw uiterlijk

Menu aan de linkerkant geschrapt voor rustige ervaring lezer.
NU
NU

NU.nl heeft donderdag een redesign van de website doorgevoerd. Het nieuwsplatform neemt met het vernieuwde uiterlijk afscheid van de vertrouwde structuur met een menu aan de linkerkant, waarmee het twintig jaar geleden ooit begon. 

related partner content for mobile comes here

Op het vernieuwde NU.nl is meer ruimte voor het nieuwsoverzicht gecreëerd, grotere tekst moet leiden tot een betere leesbaarheid en meer witruimte moet zorgen voor een rustige ervaring.

Het nieuwsmerk dat straks onderdeel is van DPG Media voerde in de afgelopen jaren verschillende redesigns door om de gebruikservaring te verbeteren. 'Maar aan het linkermenu durfden we eigenlijk nooit te zitten', zegt Jurre de Ruiter, head of product van NU.nl. 'Dat menu zorgde in het geheel, met het nieuwsoverzicht in de middelste kolom, toch voor het vertrouwde NU.nl-gevoel.'

Aan dit redesign zijn dan ook veel onderzoeken en tests voorafgegaan. 'Zo leerden we dat onze bezoekers het waarderen als we de tekst vergroten en meer witruimte toepassen, waarmee de leesbaarheid en het overzicht verbetert. Maar dat konden we alleen doen door meer ruimte te creëren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in