Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog geen besluit over Zappelin

De Raad van Bestuur van de Publieke Omroep heeft nog geen definitief besluit genomen over de programmering van Zappelin voor 2007.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de reguliere zenders van de Publieke Omroep is het uitzendschema wel vastgesteld. De kinderzender van de publieke omroep heeft al twee jaar te maken met dalende kijkcijfers. Hoewel het voor de hand ligt om de programmering aan te passen vraagt de Raad van Bestuur zich af of dat wel wenselijk is.

related partner content for mobile comes here

Toegenomen concurrentie van andere kinderzenders zoals Nickelodeon en Jetix is de oorzaak van het dalende marktaandeel. ‘Het is te gemakkelijk om te zeggen dat wij net als die zenders ook alleen cartoons gaan uitzenden. Wanneer je kinderen de keus laat, eten ze elke dag patat met appelmoes. Aan ons is het de taak dat ze ook broccoli binnenkrijgen’, zegt Harm Bruins Slot, voorzitter van de Raad van Bestuur.

Als er niets met de programmering van Zappelin gebeurt, daalt het marktaandeel volgens prognoses naar 10 procent. Het huidig aandeel ligt nu nog iets boven de 10 procent. Met ingrijpen moet dat worden opgevoerd naar 13 procent. Zo wordt overwogen om de uitzendingen met tekenfilms te beginnen. Daarna volgen de eigen producties van de omroepen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in