Nog geen besluit over Zappelin


Voor de reguliere zenders van de Publieke Omroep is het uitzendschema wel vastgesteld. De kinderzender van de publieke omroep heeft al twee jaar te maken met dalende kijkcijfers. Hoewel het voor de hand ligt om de programmering aan te passen vraagt de Raad van Bestuur zich af of dat wel wenselijk is.
Toegenomen concurrentie van andere kinderzenders zoals Nickelodeon en Jetix is de oorzaak van het dalende marktaandeel. ‘Het is te gemakkelijk om te zeggen dat wij net als die zenders ook alleen cartoons gaan uitzenden. Wanneer je kinderen de keus laat, eten ze elke dag patat met appelmoes. Aan ons is het de taak dat ze ook broccoli binnenkrijgen’, zegt Harm Bruins Slot, voorzitter van de Raad van Bestuur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls er niets met de programmering van Zappelin gebeurt, daalt het marktaandeel volgens prognoses naar 10 procent. Het huidig aandeel ligt nu nog iets boven de 10 procent. Met ingrijpen moet dat worden opgevoerd naar 13 procent. Zo wordt overwogen om de uitzendingen met tekenfilms te beginnen. Daarna volgen de eigen producties van de omroepen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid