Overslaan en naar de inhoud gaan

Google verliest merkenkwestie van Vuitton

Zoekdiensten gaan niet vrijuit wat betreft de merkinbreuk. Google moet het Franse concern LVMH 360.000 euro betalen, zo vonniste een Franse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoekdiensten gaan niet vrijuit wat betreft de merkinbreuk. Google moet het Franse concern LVMH 360.000 euro betalen, zo vonniste een Franse beroepsrechter. Google maakte inbreuk op het merk .

related partner content for mobile comes here

De Parijse rechter bevestigt in beroep dat een vonnis van een lagere rechter van februari 2006. Hij verhoogde de schadevergoeding van betaling voor juridische kosten tot een bedrag van totaal 360.000 euro.

Bij zoekresultaten van Louis Vuitton waren advertenties verschenen van illegaal aanbod van producten van dit merk. Google had beter moeten opletten om dit te voorkomen, vinden de Fransen.

Is een dienstenaanbieder op internet aansprakelijk voor alles wat via zijn kanalen passeert? Het is een onophoudelijke juridische kwesties op internet. Zoetjesaan verschuift de jurisprudentie en komen aanbieders van toegang, zoekdiensten, veilingen, profielsites etc. aanbieders meer en meer onder druk te staan.

In Europa is in nationale wetten inmiddels de e-commerce richtlijn wet geworden. Daarin staat dat providers pas aansprakelijk zijn voor wetsovertreding als ze er weet van hebben. Dan moeten ze aangifte doen en eventueel iets verwijderen.

Maar tijdens een recente bijeenkomst hierover van bleek over de interpretatie en uitwerking de nodige onvrede en onduidelijkheid te bestaan.

Google heeft inmiddels haar procedures zodanig gewijzigd dat de kans op dit soort merkinbreuk volgens het bedrijf geminimaliseerd is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in