Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe branding en soundlogo voor omroep Avrotros

MassiveMusic en Studio Dumbar verantwoordelijk voor het design en de (door)ontwikkeling.

Publieke omroep Avrotros heeft een nieuw logo en een nieuwe visuele identiteit. De omroep wil een sprekender ‘gezicht’ hebben in huidige medialandschap dat onderhevig is aan dynamische ontwikkelingen. Zo hebben nieuwbakken omroepen als Omroep Zwart en Omroep X pas bekend gemaakt te willen toetreden tot het publieke bestel, beiden met het doel de NPO inclusiever te maken. De identiteit van Avrotros is ontwikkeld in samenwerking met Studio Dumbar, onderdeel van Dept.

related partner content for mobile comes here
Nieuwe branding en soundlogo voor omroep Avrotros
Nieuwe branding en soundlogo voor omroep Avrotros Studio Dumbar - MassiveMusic

Programma's dichterbij de kijker brengen

De studio zegt dat de kijker meteen kan zien dat er naar een Avrotros-programma gekeken wordt, ook al is het logo enkel te registreren vanuit een ooghoek. Studio Dumbar: ‘Klein of groot; het logo moet van het scherm knallen, in vorm en in kleur. We hebben gekozen voor een heldere, frisse kleur; mint. Belangrijk daarbij is natuurlijk dat die kleur nog niet wordt gebruikt door een andere omroep. Het logo is een woordmerk, zonder extra symbool of icoon. Dat houdt het simpel en duidelijk.' Het dynamische logo moet de Avrotros-programma's dichterbij de kijker brengen. 

Bijpassend soundlogo


In samenwerking met MassiveMusic is er een bijbehorend soundlogo ontworpen. Job Poels, music producer bij MassiveMusic, zegt hierover: ‘Met de strategie ‘Wat we delen maakt ons meer’ benadrukt Avrotros inclusiviteit en perspectief. Dit is visueel doorvertaald in de typografie en in geluid. Het muzikale logo heeft een ruimtelijke galm en een dynamisch panning effect voor perspectief, en een menselijke touch door de toevoeging van een vingerknip.’ 

De nieuwe stijl is vanaf vandaag te zien, en te horen, in alle online en offline communicatiemiddelen. De omroep geeft aan met de nieuwe vormgeving ook een nieuwe meerjarencampagne te lanceren waarmee de omroepvereniging meer saamhorigheid wil uitstralen.

De identiteit alsook de aankomende campagne worden gefinancierd door de vereniging zelf.

Lees ook: Halvering reclame NPO binnen vijf jaar, online reclame stopt per 1 januari

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in